.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار کوتاه از استان گلستان

درشكه‌سواري در گردشگران گلستاني، تاسيس 18 شركت تعاوني صنايع دستي، دستگيري حفاران غيرمجاز در كردكوي و ... از اهم اخبار كوتاه از گلستان است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، در راستاي ايجاد تنوع تفريحات مفرح و ايجاد امكانات گردشگري و با توجه به پرورش اسب در اين استان، با ابتكار يك شهروند گرگاني، درشكه سواري به امكانات گردشگري اين استان پيوست.
طرح گشت و گذار با درشكه در محور ناهارخوران شهر گرگان براي تفريح گردشگران، در شوراي شهر گرگان تصويب شد.
مسير اين طرح در دو محور در جاده ناهارخوران گنجانده شده و به صورت رفت و برگشت با كسب مجوز لازم از شوراي ترافيك انجام مي‌پذيرد.
اين طرح در تمام ايام سال با توجه به حجم مسافر قابل اجرا است و رعايت مسائل نظارت و بهداشت نگهداري اسب و دفع ضايعات به عهده بهره‌بردار خواهد بود.

* تاسيس 18 شركت تعاوني صنايع دستي در طول برنامه چهارم توسعه در گلستان
معاونت صنايع دستي گلستان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان گلستان گفت: در طول برنامه چهارم توسعه در روستاهاي استان گلستان 18 شركت تعاوني ايجاد شده است.
انوشيروان گرايلي افزود: با توجه به تعدد روستاهاي استان گلستان و پراكندگي رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در اين روستاها و نگاه ويژه اين معاونت به اين مناطق براي ترويج و توسعه صنايع دستي، 18 شركت تعاوني صنايع دستي در طول برنامه چهارم توسعه در روستاهاي مختلف استان تاسيس شده است.
وي تصريح كرد: تحقيق ميداني براي يافتن ظرفيت لازم براي ايجاد شركت‌هاي تعاوني در ساير روستاهاي استان ادامه دارد.
شركتهاي تعاوني با ايجاد شرايط مناسب براي ارائه مواد اوليه به هنرمند، توليد، عرضه و فروش محصولات صنايع دستي زمينه را براي بهبود وضعيت صنايع دستي فراهم مي‌كنند.

* دستگيري حفاران غيرمجاز دركردكوي
چهار تن از حفاران غيرمجاز در شهرستان كردكوي دستگير شدند.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: با توجه به گزارشات منابع و مخبران در سطح شهرستان كردكوي مبني بر قصد حفاري تعدادي از متعرضان و متجاوزان به مواريث فرهنگي در اثر تاريخي تپه اسلام آباد به شماره ثبت 11 هزار و 313، تعدادي از پرسنل اين فرماندهي به منطقه اعزام شدند.
محمد راستي افزود: با اجراي كمين در منطقه، چهار تن از حفاران غير مجاز حين وقوع جرم دستگير شدند.
وي تصريح كرد: از دستگيرشدگان ادوات حفاري شامل بيل، كلنگ، چراغ قوه، سطل و طناب و.... كشف شد.
اين مقام مسئول گفت: افراد مذكور به همراه آلات و ادوات جرم براي سير مراحل قضايي به پاسگاه انتظامي روستاي بالاجاده تحويل داده شدند.

* سامان‌دهي فروشندگان بين جاده‌اي محصولات صنايع دستي در گلستان
به زودي فروشندگان بين جاده‌اي محصولات صنايع دستي در اين استان ساماندهي مي‌شوند.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان گلستان گفت: با توجه به اهميت فروش محصولات صنايع دستي به عنوان منبع درآمد توليد كنندگان، اقداماتي در خصوص ساماندهي اماكن فروش اين محصولات به عمل آمد.
انوشيروان گرايلي افزود: در اين راستا جلسه‌اي با اداره كل منابع طبيعي استان، اداره راه و ترابري، اداره پليس راه، نماينده فروشندگان بين جاده‌اي و نماينده معاونت صنايع دستي استان در پارك جنگلي قرق مبني بر همكاري بينابين تشكيل شد.
وي تصريح كرد: مواردي چون معين كردن محل استقرار فروشندگان در پارك، ايجاد پاركينگ، كنترل عبور و مرور خودروها، گذاشتن راهنما در ورودي، ممانعت از فروش افراد بدون مجوز از صنايع دستي، ايجاد سرويس بهداشتي سيار از ضروريات اجراي اين طرح است.
گرايلي اظهار اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح ضمن برطرف شدن مشكلات توليد كنندگان و فروش اين هنر صنعت اصيل، صنايع دستي بيش از پيش معرفي و تبليغ شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.